Motorrijden

Motorfietsen zijn ideaal om dwars door het verkeer te rijden. Ze zijn zelfs zo efficiënt dat ze in een seconde van A naar B kunnen suizen, zodat je niet door stoplichten hoeft te rijden of met de verkeersstroom mee hoeft te komen. Natuurlijk, tenzij je het over een Kawasaki vulcan bike hebt, ga je toch op het fietspad staan, en je kunt het niet helpen dat je je een beetje speciaal voelt op zo’n krachtige machine.

Het beschermende reflexmatige gedrag van een bestuurder (reflexmatig, omdat het onnodig is) is om in bochten over te hellen om zoveel mogelijk vaart te maken. Dit manoeuvre, wanneer het plaatsvindt in een beperkte ruimte, fungeert als een buffer voor een bestuurder die een ander voertuig raakt met een achterband.

De G-force is ongekend

Het versnellen door een bocht op een motorfiets is natuurlijk goed, maar de kracht die het hd sportster bike in de bocht uitoefent, zorgt er ook voor dat de motorrijder zijn/haar lichaamsgewicht moet uitoefenen om de middelpuntvliedende kracht te helpen absorberen.

Als de motorfiets op straat zou rijden, zou de berijder gedwongen zijn om met het stuur naar beneden en het stuur parallel aan de grond te rijden om zijn evenwicht te bewaren. Deze positie was waarschijnlijk gebruikelijk in de tijd van het racen, maar waarschijnlijk niet iets wat je zou zien bij normaal motorrijden.

Het juiste stuur op de motor

Als je veel rijdt kan het verstandig zijn om te investeren in een goed stuur voor de bobber rijden die je hebt. Ja, er zijn veel uitstekende stuur fabrikanten, maar als je niet weet wat je model wordt geleverd met, is het waarschijnlijk het beste om te houden met de voorraad degenen voor nu.

Bij de meeste moderne motorfietsen is het stuur in hoogte verstelbaar. Bij scramblers en andere scrambler-stijl motorfietsen kan de hoogte van het stuur worden verlaagd om ervoor te zorgen dat de handen van de bestuurder hoger zitten.

Een nadeel van de meeste scramblers en andere scrambler-motorfietsen is dat het stuur zo moet worden vastgehouden dat de berijder zijn handen niet van het stuur kan nemen wanneer hij een steile helling afdaalt of hard remt.

Omdat er een grote bandenbasis is tussen de voorkant van de motor en het achterwiel, zie je meestal scrambler-stijl motorfietsen waarbij het stuur zo staat dat de handen van de berijder loodrecht op de grond staan. De vork- en zadelrails liggen gelijk met de framerails, dus de enige manier om de motorfiets te duwen is door hem naar achteren te leunen.